Liikuttava logo2

FB f Logo blue 100  Olemme
Facebookissa!
 
Liikuttava logo2
 
 

Liiku itsellesi hyvä olo!

  • Liikuttavalla pidettävät 8-15 kerran pienryhmäkurssit pitävät sinut liikkeessä ympäri vuoden. Kesän ryhmät 2.5-30.6, jos haluat tulla tutustumaan, ota yhteyttä. Syksyn ryhmät alkavat elokuu puolessa välissä..
  • Tarjolla myös monipuolisia 1-5 kerran pituisia workshopeja ja muita liikunnallisia tapahtumia ilman pidempää sitoutumista
  • Yksityistunteina Liikuttava:lla neljän kerran workshop, oma viikoittainen treeni, yksittäinen tunti tai kuntovalmennus omalle kaveri-, työ- tai treeniporukalle! Tilauksesta Tyhy/Tyky-ohjausta myös muualla!
  • Henkilökohtaista kuntovalmennusta läpi vuoden! Ota rohkeasti yhteyttä niin jutellaan lisää
  • Liikuttava on myös Facebookissa, seuraa tapahtumia myös siellä!

KESÄKUUSSA

  • KESÄHUOLTO perjantaina 7.6 klo 18.00-19.30. Onko kehosi jumissa, huolto jäänyt tekemättä, paikkoja kolottaa? Tule huoltamaan keho kesäkuntoon ja anna aikaa itsellesi ja omalle hyvinvoinnillesi kaiken kiireenkin keskellä. Käytämme apuvälineinä huollossa tällä kertaa kuminauhaa ja pilatestarullaa tai -palloa. Tiedossa puolitoistatuntinen dynaamista venyttelyä, rauhallista liikettä ja venytyksiä keholle sekä kehon mahdolisten puolierojen hahmotusta. Mitään ennakkotietoja ei vaadita, jotta voit osallistua. Vaikka kaikki olisikin jo tuttua, tule paikalle rauhoittumaan, keskittymään ja hoitamaan itseäsi, jos se kotioloissa on jäänyt tekemättä. Kehonhuolto on tärkeää, treenasit sitten paljon tai et ollenkaan. Kaikki välineet matoista lähtien löytyy lainaksi, tarvitset mukaan vain itsesi ja oman juomapullon sekä rennot lämpimät vaatteet. Huollon ohjaa Liikuttavan Personal Trainer ja liikunnanohjaaja Satu Rintamäki. Hinta 20 euroa. Maksetaan paikan päällä käteisellä tai Liikuttavan tilille. Maksu myös eri liikuntaeduilla onnistuu. Ilmoittautumiset sähköpostitse: satu(at)liikuttava.fi tai yhteydenottolomakkeella: www.liikuttava.fi/yhteystiedot.

HEINÄKUUSSA

  • Liikuttava Pirkan soudussa lauantaina 27.7 klo 16. Ota yhteyttä, mikäli haluat kirkkoveneeseen mukaan!

ELOKUUSSA

  • PITKÄ YIN JOOGA perjantaina 9.8 klo 17.45-19.45. Tule nauttimaan pitkistä ja lempeistä yin joogan venytyksistä kokonaisen kahden tunnin ajaksi. Tämän kaksituntisen aikana saat lihaksesi venymään, mielesi rauhoittumaan ja aineenvaihdunnan mukavasti käyntiin. Yin jooga edistää sidekudosalueiden aineenvaihduntaa, liikkuvuutta ja tasapainottaa koko kehoa. Sidekudosta on kehossamme joka puolella, erityisen paljon sitä on lantion ja alaselän alueella johon yin joogaharjoitukset eniten vaikuttavat. Yin joogan avulla tulet koko ajan tietoisemmaksi itsestäsi ja omista tarpeistasi. Yin jooga saattaa vapauttaa kehosta myös erilaisia tunnelukkoja ja on palauttava, voimaannuttava harjoitus stressaavassa elämäntilanteessa. Sopii hyvänä vastapainona myös dynaamisille liikunta lajeille. Tämä kurssi sopii kaikille ikään tai kuntoon katsomatta. Ota mukaasi joustavat, lämpimät vaatteet ja vesipullo. Salista löytyy matot ja kaikki tunnilla tarvittavat pienvälineet. Jos et ole ennen ollut joogassa ja haluaisit kokeilla, sopii tämä kaksituntinen loistavasti myös ensikertalaiselle. Kurssin ohjaa joogaopettaja (RYT 500) ja Pilates Health ohjaajaa Eeva-Maria Pasonen. Hinta 30 euroa. Maksetaan Liikuttavan tilille ohjeiden mukaisesti ennen joogaa tai paikan päällä liikuntaeduilla. Ilmoittaudu mukaan 2.8.2019 mennessä sähköpostitse: satu(at)liikuttava.fi tai yhteydenottolomakkeella: www.liikuttava.fi/yhteystiedot. Jooga toteutetaan 8-12 osallistujalla. Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä, mikäli haluat maksaa liikuntaeduilla.
  • JUOKSU WORKSHOP la-su 10-11.8 ja 17-18.8 klo 10-12.
  • AISTIEN ARMOILLA LUENTO JA RENTOUTUS sunnuntaina 25.8 klo 10.15-12.30. Tässä Aistien armoilla -workshopissa keskitytään aikuisen ihmisen sensomotorisen kuvan haasteisiin. Workshop on kaksiosainen sisältäen osallistavan luennon sensomotoriikasta sekä toiminnallisen rentoutuksen kotiharjoitteineen. Tutustu workshopin sisältöön tarkemmin tästä. Ohjaana tässä workshopissa Sensomotoriikan asiantuntija, Liikunnanohjaaja AMK Jarno Jokela. Hinta 35 euroa. Ilmoittaudu mukaan 18.8.2019 mennessä sähköpostitse: satu(at)liikuttava.fi tai yhteydenottolomakkeella. Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä, mikäli haluat maksaa liikuntaeduilla. Huom. Vastaava kurssi koskien lasten sensomotorisia haasteita tulossa sunnuntaina 1.9.
  • PITKÄ YIN JOOGA perjantaina 30.8 klo 17.45-19.45.

Mitä sinä haluaisit Liikuttavalla tapahtuvan tai haluaisitko itse järjestää jotain tapahtumia tai workshopeja? Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää!

KESÄN 2019 AIKATAULU 
 kesn aikataulu uusi2

KESÄN VIIKKOTUNNIT 2.5-30.6, yhteensä 8 kertaa, hinta 80 euroa/ryhmä

 

LempeäPilates maanantaisin klo 15.40-16.50

Pilates on kehonhallintamenetelmä joka vahvistaa tukilihaksia, syventää hengitystä, parantaa ryhtiä ja lisää voimaa. Tällä kurssilla tehdään harjoitukset normaalia rauhallisemmin. Kurssi sopii kaikenikäisille, hyvin myös Senioreille. Ohjaajana Eeva Maria Pasonen

Pilates maanantaisin klo 17-18

Pilates vahvistaa tukilihaksia, syventää hengitystä, parantaa ryhtiä ja lisää voimaa. Pilates on rauhallinen, mutta tehokas flow harjoitus joka sopii kaikille (paitsi raskaana oleville). Et tarvitse aikaisempaa kokemusta lajista. Ohjaajana Eeva Maria Pasonen

Vinyasa Flow jooga maanantaisin klo 18.10-19.10

Vinyasa jooga on dynaaminen joogalaji, jossa hengitys ja liike yhdistyvät ja synnyttävät näin virtaavan harjoituksen. Vinyasa harjoitus tuottaa lämpöä kehossa, kehittää voimaa, kestävyyttä, joustavuutta ja notkeutta. Vinyasa harjoitus lisää fyysisen voiman lisäksi myös mielen lujuutta ja rauhoittumista tähän hetkeen. Tunti on fyysinen mutta harjoitus tehdään aina lempeästi omaa kehoa kuunnellen. Sopii kaikille paitsi raskaana oleville. Et tarvitse aikaisempaa kokemusta joogasta. Ohjaajana Eeva Maria Pasonen

Yin jooga maanantaisin klo 19.20-20.30

Yin jooga on rauhallinen, palauttava ja helppo joogalaji, jossa lihasten sijasta venytetään sidekudosta. Jooga-asanoissa viivytään pidempään, useita minuutteja, ja näin edistämme sidekudosalueitten aineenvaihduntaa, liikkuvuutta ja energiansaantia. Tunti sopii kaikille, et tarvitse aikaisempaa kokemusta joogasta. Ohjaajana Eeva Maria Pasonen

PhysioPilates tiistaisin klo 19.20-20.30, keskiviikoisin klo 17.50-19.00

PhysioPilates on fysioterapeutin ohjaamaa pilatesharjoittelua. PhysioPilates-harjoitteilla opitaan mm. käyttämään kehon lihaksia optimaalisesti, jolloin liian yliaktiiviset lihakset rentoutuvat ja keskivartalon ryhtiä tukevat lihakset vahvistuvat. Näin edistetään parantuneen kehonhallinnan kautta omaa hyvinvointia. PhysioPilates-harjoittelu sopii kaikille pilateskokemuksesta tai terveysongelmista riippumatta. Ohjaajana Elina Torro

Ulkotreenit keskiviikkoisin klo 18-20 välillä

paikka/teema vaihtuva, maksuton ryhmissä mukana oleville. Ohjaajana Satu Rintamäki

Kuntopiiri torstaisin klo 17.20-18.30

Tehokas matalan kynnyksen lihaskuntotunti, jossa treenataan erityylisin kiertoharjoitteluin joko eri välineitä tai oman kehon painoa hyödyntäen. Liikkeistä on tarjolla eri versiot, jotta jokainen saa kunto- ja taitotasoonsa sopivan treenin. Jos ei tule lähdettyä salille omatoimisesti, niin tule tekemään valmiiksi suunniteltua lihaskunto-ohjelmaa ohjaajan opastuksessa ja valvonnassa sekä mukavan pienryhmän kannustaessa. Tämä piiri on kaiken lisäksi vielä todella monipuolista ja hauskaa. Lihaskestävyyttä, voimaa ja aerobista kuntoa - liikkuvuutta unohtamatta. Ohjaajana Satu Rintamäki

Core&Kuula torstaisin klo 18.45-19.45

Näillä tunneilla keskitymme keskivartalon tukea lisääviin liikkeisiin sekä käytämme kahvakuulia monipuolisesti erilaisissa voima-, liikkuvuus-, kestävyys- ja kehonhallintaharjoitteissa. Näille tunneille voi tulla ilman aiempaa kuulaharjoittelukokemusta. Ohjaaja auttaa teknikoissa, jolloin treenaaminen on turvallista. Sopivaa haastetta luvassa jokaisen kunto- ja taitotaso huomioiden. Ohjaajana Satu Rintamäki

CrossCore sunnuntaisin klo 18.10-19.10

Kehonhallintaa, voimaa ja tasapainoa kehittävä tunti, jossa pääosin treenataan katosta roikkuvien CrossCore -voimanarujen avulla. Monipuolisia voima-, tasapaino-, ja liikkkuvuusharjoitteita tarjolla eri liikevariaatioin kaiken tasoisille liikkujille. Tule ja haasta itsesi vähän erilailla, mihin olet ehkä tottunut! Ohjaajana Satu Rintamäki

Pilates&venyttely sunnuntaisin klo 19.20-20.30

Näillä tunneilla avaamme ja vahvistamme kehoa erilaisilla pilates- ja venyttelyliikkeillä. Teemme harjoitteet matolla rauhalliseen tahtiin. Käytämme oman kehon lisäksi välineinä mm. kuminauhoja, pilates- ja hierontapalloja sekä pilatesrullia. Nämä tunnit ovat kaikille sopivaa kehonhuoltoa ja kehon syvien tukilihasten vahvistusta, mitään ennakkotietoja ei tarvita. Tunnilla on tarjolla vaihtoehtoisia liikkeitä ja jokaiselle löytyy varmasti hyvä tapa parantaa omaa hyvinvointiaan. Ohjaajana Satu Rintamäki

Kesän treeniryhmät ovat kahdeksan kerran kokonaisuuksia touko/kesäkuussa ajalla 2.5-30.6, hinta 80euroa/ryhmä. Ryhmissä treenataan hyvällä sykkeellä tai rentoutuen mukavassa ilmapiirissä ohjaajan opastuksella. Ryhmiin ilmoittaudutaan etukäteen koko jaksolle. Jos et joku kerta pääse osallistumaan oman ryhmän tuntiisi, voit päästää jonkun tuttusi liikkumaan puolestasi tai tulla korvaamaan tunnin jossain muussa ryhmässä. Jos ryhmissä on tilaa, niihin voi tulla mukaan myös 15 euron kertamaksulla (ulkotreenit 10 euroa).

Ilmoittautumiset ja lisätiedot sähköpostitse: satu(at)liikuttava.fi tai yhteydenottolomakkeella.

Liikuttava kiertää kesän aikana myös erilaisissa tapahtumissa ja yksityistilaisuuksissa liikuttamassa ihmisiä. Oli kyseessä polttarit, synttärit, tykyt/tyhyt tai muut, niin ota yhteyttä!